Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.

ODPOWIEDZ
bodzio222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.

#1

Post autor: bodzio222 » 09 paź 2019, 20:42

Witam

Posiadam w swoim Touaregu blokadę tylnego mostu, niestety coś jej dolega. Po podlączeniu VCDSa mam błędy:
02062 - Blokada mechanizmu różnicowego
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
02412 - Blokada mechanizmu różnicowego; tylna
003 - Usterka mechaniczna

Czy ktoś z Was może miał do czynienia z powyższymi usterkami i wie jak to naprawić. Obecnie mam wyciągnięty bezpiecznik od blokad, gdyż przy małej prędkości i dużym skręcie było czuć "przepychanie samochodu" tak jakby ta blokada w dyfrze się aktywowała czasami. Okablowanie pomiędzy silnikiem blokady a sterownikiem sprawdzałem i wygląda na prawidłowe.

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 213
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 09 paź 2019, 21:47

Te silniczki lubily sie psuć sprwdziles czy działa poprawnie?

bodzio222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#3

Post autor: bodzio222 » 09 paź 2019, 21:52

Pytanie tylko jak sprawdzić ten silnik? Są tam dwie kostki do niego z przewodami.
Jeżeli chodzi o zakup takiego silniczka to też ciężko z ofertami.

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 213
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#4

Post autor: cinek » 09 paź 2019, 22:10

Musisz poczekać aż sie jakieś szpece odezwia ja bym go wykrecil i zobaczyl jak działa

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#5

Post autor: Bullit » 09 paź 2019, 22:58

Tak działa jak i ten w reduktorze . Silnik + resolver.
Ale myślę że to naprawdę usterka mechaniczna .Pamiętam że ktoś to naprawiał, pękła sprężyna albo łożysko się rozsypało, coś tam się zmieliło . Myślę ze silnik możesz wyciągnąć , pokasować błędy i wtedy załączyć blokadę. Powinien się kręcić.
Wygląda to w środku jak ,na rysunku .Kulki jada po wznoszącej się bieżni i ściskają tarczki blokady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bodzio222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#6

Post autor: bodzio222 » 10 paź 2019, 10:21

Dzięki za informacje. Będę testował na weekendzie. Zastanawia mnie tylko fakt czy jeżeli uszkodzony byłby dyfer to nie powinno również "przepychać samochodu" przy odłączonym silniku?

ODPOWIEDZ