Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

ODPOWIEDZ
shadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

#1

Post autor: shadow » 10 wrz 2019, 8:08

Witam Forumowiczów!

Nie wiem, czy to trzeba się ponownie przedstawiać na nowym forum, czy nie, więc zakładam, że mam już to za sobą:)

Sytuacja była następująca:
- silnik: 3.0 TDI CASA
- przebieg: 130kkm (70% miasto, 30% trasa)
- stopień zapełnienia DPF popiołem wg komputera: 25%

Jakieś kilkaset km wcześniej (tydzień, dwa) zaczęło mnie niepokoić, że auto notorycznie dopala DPF (co słychać i czuć). Notorycznie, tzn. prawie przy każdym krótkim (5-10 km) dojeździe z i do pracy. Dłuższe przeloty obwodnicą (30 min) by na pewno miał możliwość się wypalić nic nie zmieniły.

Zapadła więc decyzja, by popracować, wyjąć DPF, oddać do wypłukania, i ponownie zamontować.

No i tak też zrobiłem. Wg pomiarów zrobionych przed i podczas mycia filtr był dość wyraźnie przypchany - nie dramatycznie, ale warto było to zrobić.

Po zamontowaniu wyczyszczonego filtra (i wykonaniu "kalibracja DPF po wymianie filtra" za pomocą VAG) zmian brak - nadal dopala :(

No więc zacząłem dokładnie się przyglądać wskazaniom czujnika różnicy ciśnień i nie podobały mi się one (np. przy wyłączonym silniku pokazywał 15hPa, przy dodaniu gazu odczyt mocno skakał w górę, itp.).

No to go wymieniłem na nowy Boscha. Odczyty fajne - wreszcie wskazuje okolice zera przy wyłączonym silniku i skoki ciśnienia są w normie.

Tymczasem po wymianie czujnika różnicy ciśnienia (i wykonaniu "kalibracja czujnika różnicy ciśnień po jego wymianie na nowy" za pomocą VAG) zmian brak - nadal dopala :(

Zastnawiają mnie jednak wskazania czujników temperatury spalin - byłem świadom istnienia 2 tychże (przy turbo i przed DPF) a tu mi VAG wyświetla 4, przy czym 2 z nich (czujnik '2' i '4') pokazują niezmienne i dość dziwne temperatury. Załączam odczyty.

Co sądzicie o tej sytuacji Koleżanki i Koledzy?;) Prawdę mówiąc nie bardzo mam trop co dalej robić...

Pozdrowienia!

PS. Korekty wtrysków są małe, zdecydowanie w ramach normy, więc problem lejących wtrysków raczej nie wchodzi w grę (pomyślałem, że może to być jeden z potencjalnych powodów).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#2

Post autor: Bullit » 10 wrz 2019, 8:40

Musisz przywrócić swój charakterystyczny avatar w ramach przedstawienia się. :-)
Czujników projektowo miało być więcej ,w produkcji z niektórych zrezygnowali .
Po czyszczeniu skąd wiesz ze nadal próbuje wypalać ,jakie osiąga maksymalne zapełnienie, ile popiołu ,ile km od ostatniego wypalania ile mbar w czasie jazdy osiąga ? Są dwa warianty awaria pomiarów i częste wypalanie lub faktycznie częste zapełnianie filtra (zła mieszanka , spalanie oleju , płynu ) .

Awatar użytkownika
cinek
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 70
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#3

Post autor: cinek » 10 wrz 2019, 8:59

do tych pomiarow lepszy vcds, :arrow: odis to taki sprzet do adaptacji i jak juz vcds se nie radzi to trza go uzyc, lecz na codzien to lepiej vcds pomiary zrobisz w 5 minut liczac czas od wyjscia z domu :lol: a odis to pewnie 4 razy dluzej :mrgreen:

shadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#4

Post autor: shadow » 10 wrz 2019, 16:57

Bullit pisze:
10 wrz 2019, 8:40
Musisz przywrócić swój charakterystyczny avatar w ramach przedstawienia się. :-)
Czujników projektowo miało być więcej ,w produkcji z niektórych zrezygnowali .
Po czyszczeniu skąd wiesz ze nadal próbuje wypalać ,jakie osiąga maksymalne zapełnienie, ile popiołu ,ile km od ostatniego wypalania ile mbar w czasie jazdy osiąga ? Są dwa warianty awaria pomiarów i częste wypalanie lub faktycznie częste zapełnianie filtra (zła mieszanka , spalanie oleju , płynu ) .
OK, zatem poszukam na dysku używanego wcześniej avatara i zaktualizuję;)

Odpowiadając na Twoje pytania: zaczął wypalanie (słyszę charakterystyczne buczenie i czuję gwałtowny wzrost temperatury spalin, rusza wentylator, itp. - poza tym wzrost temperatury potwierdziłem odczytem z kompa) już po kilkunastu kilometrach od montażu wyczyszczonego DPFa. Używany przeze mnie program nie pozwala na odczyt w czasie rzeczywistym, ale podczas normalnej jazdy podczas odświeżania danych mam kilka, kilkanaście hPa, czyli mało (przed czyszczeniem było kilkadziesiąt, w porywach przy ostrym przyspieszaniu dochodziło do 220hPa).

Spalania oleju raczej nie ma - stan się nie zmienia między wymianami oleju, ostatnio również nie.
Płynu chłodzącego również nie ubywa.
Korekty wtrysków w normie (nie mam pewności czy to wystarczający dowód, że na pewno działają dobrze).
Turbo w normie, nie puszcza oleju, luzu na wałku nie ma.

Wszelkie sugestie bardzo mile widziane !:)

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#5

Post autor: Bullit » 10 wrz 2019, 18:59

Jedź w ustronne niepalne miejsce i wypal DPF serwisowo . Może pomimo czyszczenia nie pozwalasz dokończyć procesu na drodze . Potem obserwuj jak przybywa zapełnienie i km od ostatniego wypalania .

shadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#6

Post autor: shadow » 10 wrz 2019, 20:38

Bullit pisze:
10 wrz 2019, 18:59
Jedź w ustronne niepalne miejsce i wypal DPF serwisowo . Może pomimo czyszczenia nie pozwalasz dokończyć procesu na drodze . Potem obserwuj jak przybywa zapełnienie i km od ostatniego wypalania .
Wypalanie chyba kończy się sukcesem, bo przez kilkanaście minut temperatura na DPF skacze do około 600'C i później w czasie kontynuowanej jazdy spada w okolice 200-250'C, czyli chyba OK...

I tak do następnego odpalenia auta: nawet po kilku, kilkunastu kilometrach procedura startuje ponownie ;(

Awatar użytkownika
Vreshcor
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 67
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 10 wrz 2019, 20:47

Nie ma chyba ,jest taki blok status ostatniej regeneracji. Musi byc jakis powod ze zaczyna regeneracje a tak czesto to utopi ci silnik w ropie i perwsza pojdzie turbina potem panewki .
Better is enemy of good.

shadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#8

Post autor: shadow » 10 wrz 2019, 23:10

Vreshcor pisze:
10 wrz 2019, 20:47
Nie ma chyba ,jest taki blok status ostatniej regeneracji. Musi byc jakis powod ze zaczyna regeneracje a tak czesto to utopi ci silnik w ropie i perwsza pojdzie turbina potem panewki .
Racja... Zrobię zrzut statusu przed wypalaniem i po wypalaniu.

ODPOWIEDZ